نماینده اصولگرای مجلس هشتم؛ چرا احمدی‌نژاد خط قرمز برخی نمایندگان اصولگرا بود؟

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش «تابناك»، بهمن اخوان گفت: گروهي از اصولگرايان، مبناي نمايندگي خود در مجلس شوراي اسلامي را پايبندي به اصول و دخالت نکردن خط و خط بازي‌هاي سياسي در وظيفه خود نهادند. اين دسته از اصولگرايان كه اتفاقا، از سابقون جناح راست سابق و اصولگراي کنونی هستند، در سي و سه سالي كه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد، با در نظر گرفتن مصالح نظام مقدس جمهوري اسلامي و پیروی از ولایت فقیه به ايفاي نقش در جامعه سياسي ايران پرداخته‌اند.

وی در ادامه افزود: از جمله مهمترين شاخصه‌هاي اين گروه كه در مجلس هشتم از فراواني خوبي هم برخوردار بودند، بي‌تأثير بودن حب و بغض‌هاي شخصي در انتخاب افراد بود. تعامل سازنده اين گروه با جناح چپ قديم يا همان اصلاح‌طلبان، پرهيز از پرخاشگري و ايستادگي بر سر حرف و اصول خويش از ديگر شاخصه‌هايي هست كه مي‌توانم در توصيف اين دسته از اصولگرايان مجلس هشتم بیاورم.

عضو كميسيون‌هاي اصل نود و صنايع مجلس در ادامه اظهار داشت: دسته دوم از نمايندگان اصولگراي مجلس كه من آنها را اصولگرايان منتقد وزرا، طبقه‌بندي مي‌كنم، مبناي موضع‌گيري‌هاي خود را بر عدم چالش با دولت استوار كردند. اين استراتژي نيز بر مبناي اين بود تا راه مذاكره با دولت به ویژه شخص رئيس جمهور براي ايشان باز باشد. هر چند در اين گروه افراد با سابقه اصولگرا نيز هستند، وضع خط قرمزهاي من‌درآوردي و بي پايه، پيبند نبودن بر مواضع خود، امضا كردن استيضاح‌ها و سؤال از رئيس جمهور و سپس پس گرفتن اين امضاها، مذاكرات پشت پرده با اعضاي دولت از كاركردهاي منفي اين دسته بود، به گونه‌اي كه هيچ گاه موضع‌گيري‌هاي آنها، روند مشخصي نداشت.

نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در ادامه افزود: از ديگر مباحثي كه در باب اصولگرايان منتقد دولت منهاي احمدي‌نژاد، بايد گفت، امتيازهای بسياري بود كه اين گروه در چهار سال نخست رياست جمهوري احمدی‌نژاد از رئيس دولت گرفتند. تحميل برخي وزرا، انتصاب افراد نزديك به خود در پست‌هاي مديريت دولتي، برخي از شاخصه‌هاي اين گروه بود كه براي رسيدن به آنها بعضا اعتبار مجلس و مصلحت كشور را به بازي گرفتند.

بهمن اخوان در ادامه خاطرنشان كرد: اصولگرایان منتقد دولت، مصالح کشور را در نظر می‌گرفتند و تلاش می‌کردند در راستای منافع عمومی به پیش بروند و می‌کوشیدند، نماینده مردم باشند و مشکلاتی را که در کشور می‌دیدند، بازگو می‌کردند. وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانستند تا سخنان اصولی را در چهارچوب قانون اساسی بگویند، ولی متأسفانه وکیل الدوله‌هایی بودند که به جای دفاع از منافع مردم و منافع ملی، صرفا از دولت حمایت می‌کردند و نخواستند نقاط ضعف دولت را ببینند و چشم‌ها را بستد و دهان‌ها را باز کردند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به عدم موفقيت وكيل‌الدوله‌ها در شهرستان‌ها، گفت: اين دسته از افراد كه رسالت خود را مدح از کارهای درست و نادرست دولت بنا نهاده بودند، وكلاي خود را به فراموشي سپرده و گمان مي‌كردند با پیروی از برخي وكيل‌الدوله‌هاي تهراني، مي‌توانند هم از مزاياي همراهي با دولت بهره ببرند و هم با حمايت دولت در مجالس بعدي حضور داشته باشند؛ البته اين خواب خوش با هشياري مردم و شوراي نگهبان، به كابوسي براي آنها تبديل شد.

اين نماينده ادوار پنجم، ششم و هشتم مجلس شوراي اسلامي در پایان خطاب به منتخبين دور جديد مجلس گفت: اكنون كه به روزهاي پاياني مجلس هشتم نزديك مي‌شويم، توصيه من به نمايندگان مجلس نهم اين است كه عملكرد نمايندگان مجالس گذشته را درس عبرت خود بدانند. عدم رویکرد مردم به وكيل‌الدوله‌ها، آبروي ريخته شده برخي نمايندگان در نزد موكلانشان را مورد توجه قرار می‌دهد و از سوی دیگر، توجه خاص به فرمايش‌های مقام معظم رهبري و تلاش براي حل مشكل مردم، از جمله توصيه‌هاي من به اين منتخبين است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:25 | نویسنده : میثم اله وردی |